Het is dan bijna zover! - Reisverslag uit Heemstede, Nederland van simoneghana - WaarBenJij.nu Het is dan bijna zover! - Reisverslag uit Heemstede, Nederland van simoneghana - WaarBenJij.nu

Het is dan bijna zover!

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg

28 Januari 2016 | Nederland, Heemstede

Een volle backpack staat in de gang, klaar om meegenomen te worden. Verder zwerven er in mijn kamer nog wat laatste dingetjes die in een andere tas moeten, maar verder ben ik er klaar voor!

Het is inmiddels alweer 3,5 jaar geleden dat ik terug kwam in Nederland van mijn Namibië avontuur. Vanaf dat moment waren er kriebels om terug te gaan naar Afrika. Deze Afrikakriebels worden nu steeds heviger want later vandaag is het zover! Dan ga ik naar Ghana.

De afgelopen maanden zijn voorbij gevlogen. Inmiddels is het besef er dat ik weer drie maanden mag gaan genieten van de Afrikaanse cultuur. Hoewel het wel weer gek is om weg te gaan. Gisteren ging het gesprek als volgt: "Goh, over 48 uur zit je in het vliegtuig!" "Sttt... nee, dat mag je nog niet zeggen..." "Okee, dan ben je over 92 dagen weer terug" "Hmm... nee dat wil ik eigenlijk ook niet horen!" Tegenstrijdige gevoelens en gedachten, maar o zo veel zin om te gaan. De komende drie maanden gaan Denise en ik ons afstudeeronderzoek uitvoeren in de community's van Tamale, Ghana. We gaan daar een onderzoek doen naar hoe de eigenwaarde van kinderen die meedoen aan de After School Programs kan worden vergroot. Een lastig onderwerp, maar de opzet en eerste twee deelvragen zijn al af, dus ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen.

Verder woon ik in een gastgezin. Op het formulier staat dat er mensen in dat gastgezin zijn die Engels spreken, we gaan het zien. Voordat we naar Tamale vertrekken verblijven we een aantal dagen in Accra (de hoofdstad) om te acclimatiseren. Na ongeveer vier dagen zullen we doorreizen naar Tamale om daar kennis te maken met de organisatie, gastgezin en andere betrokken partijen. We voeren het onderzoek uit bij Community Partnership for Youth and Women Development (CPYWD), een Ghanese organisatie, maar onze opdrachtgever is Stichting Partnership Ghana (SPG) wat een zusterorganisatie is van CPYWD. SPG heeft ons goed kunnen voorbereiden op alles wat gaat komen. Ik stel mij erop in dat er veel dingen anders zullen gaan dan verwacht, we gaan het zien!

Morgen zit ik dus om 14.25 uur in het vliegtuig naar Accra en via deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen. Dag kikkerlandje, ik ga naar de warmte toe!

  • 28 Januari 2016 - 01:15

    Kimberly:

    Lieve Simone,

    Ook ik ga jou proberen te volgen in je avontuur!!
    Goede reis en heel veel plezier! :)

    X

  • 28 Januari 2016 - 07:38

    Corine:

    Simone,
    Ik ga je ook weer volgen!

  • 28 Januari 2016 - 08:32

    Lia Heemskerk:

    Hoi Simone,
    Wat leuk dat je weer gaat. Het is heel spannend en natuurlijk of je gastgezin echt engels spreekt, dat zou wel fijn zijn.
    Ik wens je de komende 3 maanden een hele mooie tijd. Geniet ervan en veel succes met je afstudeerproject.
    Liefs Lia

  • 28 Januari 2016 - 09:18

    Mam:

    Lieve moon, daar ga dan weer voor de tweede keer naar Afrika. Een nieuwe ervaring in dit werelddeel op doen. Geniet en over drie maanden zien wij elkaar weer. kus

  • 28 Januari 2016 - 09:20

    Frederique:

    Hi Simone,

    Geniet ervan, ik ken die Afrikaanse bug!!! Goede reis, geniet van dit nieuwe adventure. Xxx

  • 28 Januari 2016 - 18:02

    Ingeborg:

    Ik ga je volgen. Veel plezier met de start in Accra.
    Liefs Ingeborg

  • 29 Januari 2016 - 00:21

    Karin :

    Mooie blog, Simone!
    Ik ga je graag volgen☺
    Veel plezier en succes,
    Liefs, Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 02 Jan. 2016
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 3842

Voorgaande reizen:

28 Januari 2016 - 28 April 2016

Ghana

Landen bezocht: